V rozvíjejícím se světě obchodování a podnikání se internet stal nepostradatelným. Díky své jednoduchosti, rychlému vyřízení a dostupnosti se nakupování přes internet stává pro spoustu obyvatel velmi oblíbeným.

Je to právě oblíbenost u zákazníků, která vede ambiciózní podnikatele k myšlence založení elektronické verze obchodu ke své kamenné prodejně. Podnikatel musí ovšem zvážit určitá rizika a najít nejlepší e-shopové řešení, kterým by dokázal zaujmout své potencionální zákazníky.

Podnikatel musí urazit dlouhou cestu, aby nakonec svoji myšlenku internetového obchodu promítnul do reality. Jaká je taková cesta?

Budoucí vlastník internetového obchodu neboli e-shopu potřebuje zvážit 3 základní varianty. Do svého plánu může zapojit řadu vývojářských společností, které jsou vytvořeny právě pro návrh internetových e-shopů na míru přesně podle požadavků budoucího vlastníka. Takový vzniklý web by měl být provozovaný s maximálním možným přístupem.

Dále existují přechodné varianty e-shopů, které se označují jako krabicové, většinou v režimu pronájmu e-shopu. Tyto typy e-shopů se vyznačují svou základní připraveností. Budoucí uživatel má pravomoc opravit si graficky, technologicky a funkčně obchod dle svých představ.

Do třetího případu by se dali zařadit podnikatelé, kteří preferují rychlé řešení a jejich e-shop bude bezplatný či s minimální investicí, tedy předem hotový internetový obchod, který je na chlup stejný od ostatních.

E-shop na míru

Nyní si představme, že uživatel bude e-shop provozovat na plný úvazek, s maximální pílí a soustředěností. Logická volba tedy připadá na tvorbu e-shopu na míru. Tato volba je značně nákladná, nýbrž má obrovský potenciál do budoucna.

Obzvláště Češi se soustředí na první dojem. Fantazie tvůrce může dát uživateli obrovskou výhodu. I když po zdlouhavém čekání, jeho obchod bude odlišen od konkurence a bude tak jedinečný.

Pronájem e-shopu

V úvahu přichází i tzv. pronájem e-shopu – krabicové řešení. Oproti nákladnému e-shopu na míru je toto řešení pohodlné, splatné prostřednictvím měsíčních splátek a předem otestované. Budoucí uživatel má možnost si zjistit potřebné informace nebo se inspirovat řádkou recenzí na tento typ e-shopů.

Problém nastává tehdy, když chce podnikající zasáhnout do designu stránky. Možnost tu samozřejmě existuje, ale je velmi omezená. Právě to je největší negativum, společně s chybějící jedinečností produktu.

E-shop zdarma

Každé podnikání si žádá určitou výši investovaného kapitálu. V případě „e-shopu zdarma“ řešení, tedy e-shopu, který je k dispozici ke stažení zdarma, je kapitál minimální. V podstatě je tento produkt vytvořen na myšlence „klikněte a obchodujte“.

Následně existuje celá škála negativ, které tento, z mého pohledu zcela nevýhodný styl e-shopu, má. Jak lze zaujmout zákazníka, když je web zcela jednotný?

Celá tvorba internetového obchodu tedy závisí především na prioritách, výše investovaného kapitálu a času podnikatele. Tak jako tak, je to podnikatel, který je nejdůležitějším faktorem v úspěchu e-shopu.

Rozumnou alternativou, jak vybalancovat finanční zátěž v počátcích elektronického obchodování je systém Zoner inShop. Tradiční poskytovatel e-shopového řešení s více než 20letou historií dokáže nabídnout pro každého něco.

Pro otestování i přímo prodej nabízí nadstandardní demoverzi e-shopu Zdarma na 60 dní. E-shop je bez omezení, takže můžete klidně obchodovat i na vlastní doméně 2. řádu.

Pokud vám bude systém Zoner inShop vyhovovat dalším krokem je využití pronájmu e-shopu, kde opět můžete vybírat z několika cenových programů a rozsahů funkcí. Vzhledem k modulárnosti systému se poté dá jednoduše řešit i vytvoření e-shopu na klíč, který vás odliší od konkurence a nabídne vaše vlastní funkce.

Více informací najdete na www.inshop.cz

Jsi 75. čtenář tohoto článku. Děkujeme.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail