Proč by měl být grafický design a grafika prioritou?
Warning: Undefined array key "a" in /data/web/virtuals/119050/virtual/www/wp-content/plugins/podclankova-inzerce/gateway.php on line 2
Že udělat leták, vytvořit logo, zvolit si firemní barvy a další grafické věci není žádná věda? Že vám grafiku udělá syn, který přece pořád sedí u počítače a nebo to sami zvládnete v Canvě? Řekli bychom, že to opravdu není dobrý postup. Grafika a grafický design je totiž jednou z nejdůležitějších věcí, kterého si lidé všimnou hned, když přijdou na váš web, e-shop či do vaší prodejny. První dojem si totiž člověk udělá už po 0,1 sekundě. A navíc 80 % informací vnímáme zrakem.
Věděli jste třeba, že lidé si pamatují pouze 10 % z toho, co čtou, 20 % z toho, co slyší, ale 30 % z toho, co vidí a až 50 % z toho, co vidí a slyší? Proto je dobré si vizuál, logo a celou identitu značky opravdu promyslet a nechat to na odborníkovi. Protože tak jako s autem jdete k mechanikovi nebo s vlasy ke kadeřníkovi, tak grafiku nechte na profesionálovi.
Proč je tedy dobré mít kvalitní grafiku?
Odliší vás od konkurence
Díky tomu, že si necháte grafiku zpracovat od odborníka můžete být odlišní. Jiní než vaše konkurence, nezapadnete mezi ostatní a upoutáte pozornost svých zákazníků. Zkušený grafik má totiž pozorné oko vycvičené pro každý detail, sleduje trendy, novinky a vše implementuje do svých návrhů. Když natrefíte na toho správného grafika, může to být spolupráce třeba i na celý život. Nebojte se zkusit i několik grafiků.
A jak toho správného vybrat a kde hledat?
- Toho správného poznáte tak, že si opravdu sednete a budete si rozumět, měli byste být naladěni na stejné vlně.
- Můžete si ho nechat doporučit.
- Hledejte na Googlu.
- Můžete vyzkoušet freelancera (na internetu jich je nespočet).
- Nebo si najděte třeba grafické studio či reklamní a digitální agenturu, kde se postarají určitě nejen o grafiku.
Seznamte se s dosavadní prací grafika, abyste si udělali představu o jeho stylu. Nebojte se osobního setkání, tak poznáte, jestli si sedíte i po lidské stránce.
Obrázky zvyšují zapamatovatelnost
Jak už bylo řečeno, lidé vnímají 80 % informací zrakem a zapamatují si lépe to co vidí. Díky tomu si mnohdy zapamatují a vybaví firmu na základě barev, loga, vizuálu a dalších grafických prvků. Když udržíte jednotný vizuální styl a identitu firmy, máte napůl vyhráno. Také například na sociálních sítích má příspěvek s obrázkem nesrovnatelně vyšší dosah než pouhý text. Proto volbu dobrého grafika určitě nepodceňujte.
Zvyšuje soudržnost značky
Na začátku je důležité si definovat, jak budete vaši firmu prezentovat před ostatními a jak budete vystupovat. S touto definicí vám pomůže design manuál, tedy korporátní identita značky. První a nejdůležitější součástí identity je logo. To se objevuje všude v propagačních materiálech, na reklamních předmětech, v hlavičkách tiskovin a patičkách e-mailů, na samotných produktech apod. Důležitý je také výběr korporátních barev, dobrého a čitelného písma a mnoho dalších věcí, se kterými vám pomůže právě dobrý a zkušený grafik. Pamatujte na to, že lidé se často rozhodují pro konkrétní zboží zejména na základě vzhledu.
Grafika je tedy nedílnou součástí firmy a rozhodně byste neměli její tvorbu nechávat na nějakém Ferdovi, co šel zrovna kolem.
Jsi 672. čtenář tohoto článku. Děkujeme.
- Překonání výzev a dosažení úspěchu - 21.8.2023
- Proč by měl být grafický design a grafika prioritou? - 27.1.2023
- PELICAN radí: Daruj JAZYK pod stromeček! - 13.12.2018
Napsat komentář