Warning: Undefined array key "a" in /data/web/virtuals/119050/virtual/www/wp-content/plugins/podclankova-inzerce/gateway.php on line 2

Kdo by neměl rád pohádky?  Dítě nebo dospělý, zřejmě se nenajde takový člověk, který by neměl svou oblíbenou pohádku. Klasické pohádky, např. Sůl nad zlato, Tři oříšky pro Popelku,  Perinbaba nebo Mrazík mají nepochybně své kouzlo v každé době. Milujeme je všichni-malí i velcí, mladí i staří.

Pohádky jsou stále s námi, provázejí nás od útlého dětství po celý život. Často se utíkáme do pohádkového světa, abychom alespoň na chvíli zapomněli na realitu všedních dní. Už od věků je v nás touha po dobře, které porazí zlo a to je podstata každé pohádky.

Nedávno se mi dostala do ruky kniha s názvem Šupina pro štěstí od autora Petra Jánošíka. Pokud byste čekali knihu plnou klasických pohádek, na které jste byli zvyklí v dětství, tak byste byli pravděpodobně zklamáni. Ale na druhé straně možná ani ne, protože příběhy této knihy dokáží oslovit čtenáře a dostat se mu doslova do hlavy i do srdce. Já jsem toho živým příkladem.

Po přečtení prvního příběhu / pohádky, která má stejný název jako celá kniha, jsem si myslela, že půjde o klasické pohádky, ve kterých dobro vždy zvítězí nad zlem. Ale takový happy end čekejte pouze v prvním příběhu. Ostatních pět je totiž zcela z jiného soudku. O to více se pro mě tyto příběhy staly zajímavějšími a lákavějšími. Autor v nich mistrně propojil minulost / současnost s budoucností tak, že se v nich čtenář neztrácí, ale právě naopak- ponoří se do děje se zatajeným dechem. Jsou to právě nadpřirozené prvky, které čtenáři nedovolí knihu odložit.

Každý příběh v této knize má svou vypovídací hodnotu a ještě dlouho ve mně obsah knihy rezonoval. Pokud bych měla hodnotit podle toho, který příběh mě nejvíce zaujal, tak by to byla Zpověď. Příběh, který je poučný právě tím, že je vtipný a když si k tomu přidáte i trošku fantazie, tak dokonalost je na světě. Poslední příběh knihy vede k zamyšlení nad lidským bytím a smyslem existence. A možná i to bylo záměrem autora, aby příběh s názvem Poslední výzva umístil na závěr knihy.

Moje maličkost si rozhodně žádá pokračování, protože mám pocit, že v tom nejlepším přichází konec těchto příběhů a to by náročnému čtenáři stačit určitě nemělo.

Nevím, zda jde o autorovu prvotinu nebo ne, každopádně má spisovatelský talent a pevně věřím, že ho bude nadále rozvíjet k ještě větší dokonalosti a  dělat radost svým čtenářům. Knihu povídek Šupina pro štěstí doporučuji každému, kdo má rád tajemno, nadpřirozeno a je fanouškům sci-fi.

Autorka recenze: magistra21

Jsi 2328. čtenář tohoto článku. Děkujeme.