Warning: Undefined array key "a" in /data/web/virtuals/119050/virtual/www/wp-content/plugins/podclankova-inzerce/gateway.php on line 2

Elektronické obchody nebo také e-shopu v posledních letech stále zvyšují svou popularitu. Prodeje přes internet se každým rokem zvyšují a v budoucnu se dá očekávat stále stejný trend. Pokud začínáte podnikat a prodáváte nějaké produkty nebo služby je důležité, potenciál prodeje přes e-shop naplno využít.

Mohli byste si najmout webového vývojáře, který by vám vytvořil e-shop na míru, ovšem tyto náklady na tvorbu e-shopu by mohly ohrozit vaši schopnost rychlého růstu. V tomto případě může být výhodnější využít tzv. pronájem e-shopu, tedy použití již běžící platformy elektronického obchodu, což vám ušetří čas i peníze.

Jde však o dvousečné řešení, neboť máte k dispozici velké množství e-shopových řešení na principu pronájmu e-shopu. Jak tedy poznat, že vybíráte ten správný? V tomto článku se podíváme na některé věci, které byste měli při výběru nejlepšího platformy e-shopu pro vaši firmu zvážit.

Cena a platby

První věc, kterou byste měli při hledání vhodného e-shopu zvážit je cena. Až už jste malý podnik nebo právě začínáte, je třeba přesně vědět za co platíte.

V případě pronájmu e-shopu mají v podstatě všechny platformy měsíční poplatek. V závislosti na druhu platformy, zda půjde o pronájem nebo o hostovaný e-shop na míru se pak mohou náklady dále lišit. Zvažte také poplatky např. za přídavné funkce, které budete potřebovat.

Nesnažte se obětovat ty funkce, které budete opravdu potřebovat jen na úkor úspory měsíčních plateb. Zvažte výhody a nevýhody každého e-shopového řešení, abyste získali tu nejlepší variantu pro váš rozpočet.

Určitě zvažte, jak budou vaši zákazníci platit. Některé platformy e-shopu nenabízejí možnost platit prostřednictvím třetích stran např. Paypal. To by v případě, že budete prodávat i do zahraničí mohlo být pro vaše zákazníky dost nepříjemné. Mnohdy se to také stává důvodem, proč opouštějí svůj nákupní košík.

Integrace

Dalším faktorem, který byste měli při výběru zvážit jsou možnosti integrace vybraného e-shopu a pluginy. Většina tzv. e-shopů zdarma, což jsou elektronické obchody na open-source řešeních bude mít k dispozici celou řadu plug-inů. Ovšem zajímavější z nich jsou často zpoplatněné zvlášť.

U pronájmu e-shopu dostanete v základní platbě sadu potřebných nástrojů pro podnikání. Ovšem vy můžete s ohledem na své podnikání vyžadovat i nějaké další nástroje či funkce, které mohou být opět zpoplatněny.

Co by vám ve funkcích nemělo určitě chybět:

  • Napojení na ekonomické systémy /ušetříte čas s fakturací i evidencí daňových podkladů/
  • Nástroje e-mailového marketingu, které vám pomohou udržet kontakt se zákazníky
  • Bonusový či věrnostní systém, kde můžete odměnit zákazníky za používání vašich služeb
  • Možnost nastavení většiny dopravců a možností platby

SEO Friendly

Aby se mohl elektronický obchod prosadit mezi dalšími konkurenčními v bezplatném vyhledávání na internetu, měl by umožnit nastavení SEO optimalizace. Díky ní zajistíte, aby vaši zákazníci vaše výrobky lépe našli.

Mezi některé z důležitých faktorů pro SEO e-shop patří:

  • Možnost přidat na váš e-shop blog
  • Schopnost používat vlastní název domény
  • Zákazníci mohou zanechat recenzi

Optimalizace pro mobilní zařízení

Věděli jste, že téměř 60 % vyhledávání už probíhá z mobilních zařízení? Často pak tato vyhledávání pokračují v nákupu z mobilního zařízení. To znamená, že je důležité vybrat e-shopovou platformu, která je pro mobilní zařízení optimalizovaná. Pouze tak umožníte svým zákazníkům snadný přístup k informacím na webu a potenciálnímu nákupu.

Zákaznická podpora

Klíčových aspektem podnikání je jeho zákaznický servis. Vzhledem k tomu, že zkušenosti se zákaznickou podporu běžných firem, které prodávají pouze ve fyzickém obchodě jsou pouze na jejich vlastní úrovni.

Elektronický obchod je v tomto zcela jiný. Výpadky e-shopové platformy, výpadky na serveru apod. jsou často zcela mimo vaši kontrolu a zabrání vašim zákazníkům v přístupu k vaší firmě. Není nic horšího než když v okamžiku nejvyšší špičky vaší on-line kampaně najednou spadne elektronický obchod. To má pak výrazný vliv na vaše tržby i celkovou image vaší firmy.

Mít někoho, komu můžete zavolat kdykoliv, aby vám pomohl dát věci do pořádku je obrovská výhoda, kterou většinou e-shopy v pronájmu nabízí ve standardu. Ověřte si, zda je zákaznická podpora k dispozici nepřetržitě?

Jak je můžete kontaktovat /e-mail v krizové situace není ideální/? Zda e-shop nabízí několik úrovní podpory a na kolik to přijde?  O výsledcích pak popřemýšlejte a vyberte si nejen vhodné e-shopové řešení ale také případnou úroveň zákaznické podpory.

Zabezpečení

Nikdo nechce zadávat informace o své kreditní kartě na nedůvěryhodné webové stránce. Proto se bezpečnost stává jednou z největších obav kupujících. Zatímco většina softwaru dnes má robustní zabezpečení jako standard, vždy zkontrolujte, zda váš e-shop na míru či v pronájmu podporuje protokol HTTPS / SSL pro bezpečnou komunikaci s vašimi zákazníky. Určitě se ujistěte, že je daná platforma kompatibilní s platebními bránami, které se využívají pro platby kartou.

Rozšiřitelnost

Všichni majitelé firem doufají, že jejich podnikání v budoucnu poroste, ale možná nyní nevíte, do jaké míry. Proto je důležité hledat e-shopovou platformu, která se bude měnit spolu s vaší firmou.

Nechcete přece při prvním spuštění hned platit za funkce a úložný prostor, který nevyužijete. Stejně tak budete chtít pravděpodobně přidávat další pokročilejší funkce, jak bude vaše podnikání růst.

Mezi zajímavou alternativu patří e-shopové řešení Zoner inShop, kde můžete začít na běžném pronájmu e-shopu v několika úrovních vybavenosti e-shopu. Po dosažení limitu pak jednoduše požádáte o vytvoření e-shopu na zakázku, který zachová všechny stávající data i funkce a pouze vše vylepší dle vašich individuálních požadavků. Cena takto vytvořeného e-shopu na míru pak nemusí být tak vysoká, jako by se začínalo na tzv. zelené louce.

Závěr

Hledání perfektního e-shopového řešení může být náročné zvlášť pokud majitel firmy nemá zkušenosti s on-line prostředím. S výše uvedenými body však bude vaše rozhodování o něco jednodušší.

Jsi 3846. čtenář tohoto článku. Děkujeme.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail