Warning: Undefined array key "a" in /data/web/virtuals/119050/virtual/www/wp-content/plugins/podclankova-inzerce/gateway.php on line 2

Vydařených českých povídkových sbírek není nikdy dost. Nová kniha Šupina pro štěstí a další podivuhodné příběhy českého autora Petra Jánošíka se mezi ně zařadí a čtenářům nabídne celkem šest rozmanitých povídek.

Sbírka dostojí svému názvu a předloží opravdu pozoruhodné příběhy. První z nich, pohádkově laděná Šupina pro štěstí, zabírá nejvíce prostoru (přibližně polovinu sbírky) a svým pojetím připomene klasické pohádky od autorů jako Božena Němcová. Pohádka udržovala svižný spád, při jejím čtení akorát rušilo občasné střídání minulého a přítomného času.

Následujících pět povídek se nese v odlišném duchu. Starý muž a Max zaujme především svým originálním nápadem, který i na malém prostoru zvládne upoutat. Jednohubka Starý muž a vlci zachytí momentku ze života poněkud zvláštního člověka a neméně neobvyklých zvířat. Do civilněji působícího prostředí se přenese Zpověď, která pobaví díky svému ironickému vyznění. Vtipné spojení tradičního českého prostředí a jiného světa nabídne Závoznická pohádka. Sbírku pak s úspěchem uzavírá příběh Poslední výzva, což je osobitá variace na postapo s podařenou pointou.

Sbírku by si neměli nechat ujít především čtenáři s láskou k fantasknu, které Jánošík dovedně prolíná s nám dobře známým světem. Nejsilnější je autor v kratších povídkách, kde hravě vtáhne do děje a dokáže překvapit. Jako celek pak Šupina pro štěstí a podivuhodné příběhy představuje kvalitní sbírku, která vám dokáže úspěšně zkrátit dlouhou chvíli. Škoda jen, že není ještě o něco delší.

Jsi 989. čtenář tohoto článku. Děkujeme.